Ekotoplumculuk
Uyarı
Beden Tablosu
Beden | Göğüs (cm) | Bel (cm) | Basen (cm) |
---|---|---|---|
34 | 82 | 62 | 90 |
36 | 86 | 66 | 94 |
38 | 90 | 70 | 98 |
40 | 94 | 74 | 102 |
42 | 98 | 78 | 106 |
44 | 102 | 82 | 110 |
Beden | Göğüs (cm) | Bel (cm) | Basen (cm) |
XS | 82 | 62 | 90 |
S | 86 | 66 | 94 |
M | 90 | 70 | 98 |
L | 94 | 74 | 102 |
XL | 98 | 78 | 106 |
XXL | 102 | 82 | 110 |
Beden | Bel (cm) | Basen (cm) |
---|---|---|
34 | 62 | 90 |
36 | 66 | 64 |
38 | 70 | 98 |
40 | 74 | 102 |
42 | 78 | 106 |
44 | 82 | 110 |
1 | 2 | 3 |
---|---|---|
16,5 | 17,5 | 18,5 |
Beden | Ayak Ölçüsü (cm) |
---|---|
35 | 22,35 |
36 | 22,99 |
37 | 23,63 |
38 | 24,27 |
39 | 24,9 |
40 | 25,54 |
41 | 26,18 |
42 | 26,82 |
EU | INTERNATIONAL | İNGİLTERE | İTALYA | FRANSA | ABD |
---|---|---|---|---|---|
34 | XS | 6 | 40 | 36 | 4 |
36 | S | 8 | 42 | 38 | 6 |
38 | M | 10 | 44 | 40 | 8 |
40 | L | 12 | 46 | 42 | 10 |
42 | XL | 14 | 48 | 44 | 12 |
44 | XXL | 16 | 50 | 46 | 14 |
AVRUPA | İNGİLTERE | İTALYA | ABD |
---|---|---|---|
35 | 2 | 35 | 4,5 |
36 | 2 | 36 | 5,5 |
37 | 3 | 37 | 6,5 |
38 | 4 | 38 | 7,5 |
39 | 5 | 39 | 8,5 |
40 | 6 | 40 | 9,5 |
Beden ölçümü nasıl yapılır?
Ölçü Kılavuzu
1.Göğüs
Mezurayı çocuğunuzun kol altına yakın, göğsün en geniş noktasına yerleştirerek ölçüm yapınız.
2.Bel
Sağ tarafta gösterilen noktadan ölçüm yapınız.
3.Basen
Mezurayı kalçanın en geniş yerine yerleştirerek ölçüm yapınız.
4.Beden Boyu
Çocuğunuzun boyunu ayakları çıplakken, düz bir zemin üzerinde, zeminden başının en üst noktasına kadar ölçmelisiniz. Genişlik ölçülerinizi ölçerken mezurayı düz tutmaya; yere paralel olacak şekilde, kaydırmamaya dikkat etmelisiniz. Ölçü alırken çocuğunuz kendisini rahat bırakmalı, nefesini tutmamalı ve göğüs kafesini şişirmeli.
Neo-liberalizm insan aktivitesinin özünü, sadece ve sadece ekonomik faaliyetlere indirgedi.
Oysa ekoloji ve sosyal doku üzerinde yıkıcı etkileri kanıtlanmış olan bir üretim biçimi ile
karşı karşıyayız. Bu model insanlara, rekabet mantığına dayalı tek bir bakış açısı sunar.
Bu egemenlik savaşı mantığıdır ve diğerinin mallarına sahip olmak, bilgisini ve anlamlarını
çalmak/yakalamak demektir. Bu modelde, yaşam projesinin yoksulluğu, sahip olma
(tüketme, sahiplenme, hükmetme) düzeninde ve Pascalcı anlamında eğlence yoluyla
uyarılma
şeklinde yüzeysel bir olguya indirgenir.
Sahip olma dürtüsünü Gandhi şu cümlesiyle eleştirir: “Gezegende herkesin ihtiyacına
yetecek kadar varlık vardır ama herkesin sahip olma duygusunu tatmin edecek kadar yoktur.”
Bu mantık karşısında Pierre Rahbi’nin “mutlu ayıklık” dediği veya Majid Rahnema’nın
“gönüllü sadelik” olarak adlandırdığı karşıt bir mantık yer alır. Çoğunlukla
önemsizleştirilmiş olan “var olma” terimini öne çıkartan esenlik ve yaşam sanatı mantığıdır bu.
Bu problemli mantığın ekolojik ayak izi anlamında açık bir ekolojik sınırı vardır. Ülkelerin
ayak izleri ölçülmüş ve eğer bütün dünya, zengin ülkelerinin yaşam biçimleri gibi yaşarlarsa
2050 yılına kadar insanlara birkaç gezegen gerekeceği gerçeği ortaya konmuştur. Yaşlı
dünyanın, benzer temeller üzerinde yaşamaya devam edemeyeceği açıkça anlaşılmıştır.
İklim açısından, yetersiz küçük adımları yerine, eğer felaketi önlemek istiyorsak ne yapılması
gerektiğini araştırmak için kültürel ve demokratik koşulların ortaya konması ve gerçeği
söyleyen kamu politikaları gereklidir.
Bu kitap toplumsal ekonomik örgütlenmenin dayatılandan başka yolları olduğu ve geleneksel
ekonomi mantığının kökten değiştirilerek farklı biçimlerle doğa ve toplum endeksli bir bakış
açısıyla yürütülebileceği, daha adil ve eşitlikçi bir toplum yaratabilme örneklerinden birini
anlatmaktadır.